jueves, 2 de enero de 2025

Buque polivalente de salvamento marítimo "Heroínas de Sálvora"

O nome do barco, Heroínas de Sálvora, rende homenaxe ao catro mulleres que asistiron no salvamento do buque correo Santa Isabel, o Titanic galego, que zozobró nos Baixos de Meixide o 2 de xaneiro do 1921. Cipriana Oujo, Josefa Parada e María F. Oujo de 24, 16 e 14 anos, respectivamente, partiron nunha pequena dorna e, en varias viaxes conseguiron salvar a entre 20 e 50 persoas.

Pola súa banda, Cipriana Crujieras, alertou do naufraxio para que o operativo de salvamento puxésese en marcha e dedicouse a entregar comida e abrigo aos sobreviventes.

Trátase da maior traxedia marítima civil de Galicia. A Santa Isabel había partido do porto de Bilbao con rumbo a Cádiz e transportaba 268 persoas dunha capacidade total de 460 pasaxeiros, das que morreron 213. E fosen máis sen a intervención das heroínas da historia, que recibiron a Medalla de Salvamento Marítimo pola súa valente acción.

Un buque polivalente

O barco construído polo membro de Foro Marítimo Vasco, as Heroínas de Sálvora, é un barco polivalente, o que lle permitirá actuar na seguridade marítima no referido a salvamento e remolque, contra a contaminación, antiincendios e de apoio en misións.

Como novidade, este buque é pioneiro no manexo de drones para o salvamento marítimo xa que conta cunha cuberta de voo capacitada para recibir e atender operacións de voo a drones de gran envergadura, de ata 9 metros.

O buque ten 82,35 metros de eslora por 18 metros de manga, e a súa zona de habilitación ten capacidade para aloxar a 16 membros de tripulación e 24 de operacións especiais.

O mesmo inclúe, entre outros, un sistema de mellora do comportamento no mar mediante tanque pasivo, un sistema de posicionamento dinámico, tracción a punto fixo -board pull- de 200 toneladas e unha potencia total instalada de 15.600 kW.

Dispón de todos os medios necesarios para o rescate de persoas no mar, pero ten a capacidade de recollida de residuos de hidrocarburos no mar, por medio de brazos e bombas de aspiración, e o seu almacenamento e decantación en tanques dedicados ao efecto.

Tamén é capaz de realizar as mesmas funcións con barreiras de contención e bombas portátiles e conta con dúas embarcacións auxiliares: unha para labores de rescate e salvamento e outra para recollida de residuos, tendido de barreiras, remolque, equipos auxiliares, etc.

Por outra banda, incorpora un eficaz servizo de loita contra incendios por medio de canóns de auga situados na parte máis alta do buque, capaz así de actuar sobre buques en situación de emerxencia. O barco conta cunha ampla cuberta de traballo xunto con 2 guindastres de gran capacidade para o manexo de material pesado a bordo, podendo actuar como embarcación de apoio en determinadas misións.

As Heroínas de Sálvora conta con cámara de visión nocturna e un sistema de posicionamento dinámico que lle permite, mediante propulsores controlados por un sistema central, manter a posición GPS do buque con independencia das condicións meteorolóxicas. Así mesmo, dispón de espazos especificamente habilitados e dotados para o traballo de mergulladores, de equipos auxiliares, central de comunicacións, etc.

No hay comentarios:

Publicar un comentario