martes, 24 de septiembre de 2024

Máis de trinta megabarcos seguen afundíndose cada ano

Se un mariñeiro volvese enrolarse hoxe nun buque portacontedores tras dúas décadas desconectado do sector o máis probable é que levase unas cantas sorpresas. A primeira, o tamaño dos propios navíos, cada vez máis grandes e que pouco se parecen xa aos dos anos 80. A segunda daríalla a frota: temos máis, moitos máis, barcos de máis de 100 GT (Gross Tons) que hai unha década escasa. E a terceira, que aínda que seguen rexistrándose traxedias o risco de ver como a súa embarcación zozobra é agora bastante inferior ao de hai apenas un decenio. 

En resumo: temos máis megabuques, máis grandes e menos baixas.

Ese é o retrato que deixa polo menos o último informe sectorial de Allianz. Significa que o gremio vive unha especie de soño dourado Non exactamente. A pesar de todos os avances en seguridade, aínda sufrimos afundimentos; e, o que é igual de importante: no horizonte asoman novos retos. 

Máis barcos, máis grandes. Crecen os buques de máis de 100 GT e crecen as frotas. Os datos do informe de Allianz son claros: segundo os seus cálculos, hai 30 anos o parque mundial de navíos de máis de 100 GT roldaba as 80.000 embarcacións. En 2021 eran xa 130.000. A día de hoxe calcúlase que o 90% do comercio mundial mobilízase co transporte marítimo. E a tendencia non parece que se vaia a reverter. Só en 2021 encargáronse 561 portacontedores por 43.390 millóns de dólares. 

O curioso é que non só temos máis buques que superan as 100 GT. Os que usamos son tamén máis grandes. Os técnicos da aseguradora calculan que a capacidade de transporte de colectores creceu preto dun 1.500% desde 1968 e case se multiplicou por dous ao longo da última década. É máis, se en 2011 os buques con capacidade para máis de 10.000 TEU representaban o 5% da frota mundial, cinco anos despois supuñan xa o 25%. 

 A que se debe ese aumento? 

Basicamente á procura dunha maior rendibilidade, un abaratamento do custo unitario de mover cada colector. O que as navieras queren é gañar eficiencia nun escenario moi marcado por unha alza da demanda global, a presión para que as empresas ofrezan tarifas máis competitivas, o encarecemento do combustible e tamén a exploración de estratexias que reduzan a pegada contaminante dos cargamentos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario